از میان عناوین

×

خطا

Passed variable is not an array or object, using empty array instead

با حضور نادر مشایخی، هوشیار خیام، مانی جعفرزاده، رضا فرهادی و بهنام ابوالقاسم

«مانترا» رونمایی می‌شود

  • پنج شنبه, 10 مرداد 1398 ساعت 10:51
  • منتشرشده در اخبار
  • بازدید 2331 دفعه

«مانترا» دومین تجربه شخصی سام اصفهانی در قالب مجموعه‌ای برای تک‌نوازی پیانو جمعه (ِیازدهم مرداد ماه) با حضور نادر مشایخی، هوشیار خیام، مانی جعفرزاده، رضا فرهادی، بهنام ابوالقاسم در شهر کتاب مرکزی برگزار می‌شود.

 

«مانترا» پس از «ماندالای درون» دومین تجربه شخصی سام اصفهانی در قالب مجموعه‌ای برای سولوی پیانوست. مجموعه حاضر شامل 6 قطعه برای پیانوست.
 
سه قطعه اول که با پیشوند «پانوراما» آمده است، در واقع دنباله پانوراماهایی است که اساس آن‌ها در مجموعه اول برنامه‌ریزی شده است، قطعاتی که در آن‌ها از الگوهای تماتیک یا ریتمیک موسیقی ایرانی(شامل ردیف دستگاهی، مقامی و محلی) به طور مستقیم بهره گرفته شده است.
 
پیشوند «پانوراما» بر این دسته قطعات، اشاره بر تصاویر کشیده در عکاسی دارد که در واقع کنایه‌ای است بر کشیدگی زمان.
 
سه قطعه بعدی (والس کولی، به خاطر آفتاب یکشنبه، مرثیه‌ای برای درخت) قطعات لیریک و تغزلی برای پیانوست که رویکردی غیر مستقیم به المان‌های موسیقی ایرانی دارد.
 
سام اصفهانی، آهنگساز، نوازنده پیانو و مدرس دانشگاه، آهنگساز و پیانیست مجموعه "مانترا" (تک‌نوازی پیانو)، از کودکی نوازندگی پیانو را آغاز کرد و و دوره تکمیلی را نزد پروفسور کلارا بوکوچاوا گذرانده است. او در زمینه آهنگسازی و سایر آموزه‌های تخصصی موسیقی از محضر استادان: فرید عمران، احمد پژمان، حسین دهلوی، حسین ریاحی، کامبیز روشن‌روان، امیر اسلامی، مسعود ابراهیمی و... بهره برده  است.
 
شرکت در این برنامه، برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.
 
 شهر کتاب مرکزی، واقع در خیابان شریعتی، بعد از خیابان مطهری، نبش کوچه کلاته در این برنامه، جمعه 11 مرداد ساعت 19 میزبان علاقه‌مندان به هنر و موسیقی است.

 

منبع :‌موسیقی ما

دیدگاه‌ها

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. پیش از ارسال دیدگاه و یا پرسش، پیشنهاد می‌کنیم نظرات قبلی را مشاهده فرمایید و تا حد امکان از طرح سوالات تکراری خودداری فرمایید. کد HTML مجاز نیست.

فرم ورود

عضویت در خبرنامه