از میان عناوین

×

خطا

Passed variable is not an array or object, using empty array instead

برندگان جایزه پیانوی باربد به مسترکلاس‌هایی در اروپا فرستاده می‌شوند

«اشکان لایق» در لندن نواخت

  • سه شنبه, 22 فروردين 1396 ساعت 23:04
  • منتشرشده در اخبار
  • بازدید 3331 دفعه

«اشکان لایق» پیانیست جوان و برگزیده «جشنواره پیانوی باربد» با همراهی «توماس ایساک» نوازنده‌ی ویولون قطعاتی را به صورت سولوی پیانو و دونوازی اجرا کرد.

 «لیلا رمضان» -پیانیست و مدیر هنری جایزه بین المللی پیانوی باربد- که سال‌هاست در سوئیس زندگی می‌کند، در این باره می‌گوید: «پس از برگزاری جشنواره پیانوی باربد که داوری مرحله نهایی آن بر عهده بنده و پیانیست فرانسوی، کریستف بوکودجیان قرار داشت، آوازه استعدادهای جوان ایرانی برگزیده جشنواره به سرعت در بین استادان خارجی مطرح شد. با توجه به اینکه من در فرانسه تحصیل و در سویس زندگی می‌کنم، با برخی از این استادان آشنایی دارم و به این ترتیب آنان به همکاری با این فستیوال و پیانیست های جوان ایرانی اظهار علاقه کردند. «مارک استفنسون»، رهبر ارکستر انگلیسی، که پیشتر به ایران نیز سفر کرده بود و با علی رهبری، رهبر ارکستر بین المللی ایران آشنایی داشت از من خواست تا نمونه کار نوازندگان برگزیده فستیوال باربد را ببینید و پس از آن، اشتیاق خود را به همکاری با اشکان لایق ابراز داشت و اولین اجرای بین الملی خود را در شهر لندن روی سن خواهد برد.»
 
مدیر هنری جایزه پیانوی باربد، همچنین اعلام کرد که در پی این سفر اشکان لایق به همراه مارک استفنسون، رهبر ارکستر بنام انگلیسی و برگزیده‌ی جایزه باربد، ، بازدیدی از دانشگاه معتبر رویال کاج موسیقی لندن انجام داده و طی آن فرصتی فراهم آمده تا صحبت‌هایی پیرامون برقرار کردن تسهیلاتی برای ادامه تحصیل پیانیست های برگزیده ایران در این مراکز توسط لیلا رمضان و مارک استفنسون انجام شود.
 
اولین دوره جایزه بین المللی پیانوی باربد دی ماه سال گذشته در شهر شیراز به همت محمد ملازم و کارخانه پیانوی باربد و با مدیریت اجرایی محسن خباز برگزار شد که در مرحله نهایی برای رعایت هر چه بیشتر موارد قضاوتی، از داوران خارجی بهره برد که سرانجام در دو گروه سنی الف و ب، دو برگزیده خود را معرفی کرد که اشکان لایق نفر برگزیده گروه سنی 18 تا 25 سال این مسابقه بود.
 
در این میان «محمد ملازم»، که کارخانه پیانوسازی باربد را در ایران دایر کرده است در ادامه در خصوص جوایز نفرات برگزیده اعلام داشت: «کارخانه پیانوی باربد در جهت تشویق جوانان و ارتقای سطح نوازندگی و آشنایی آنان با سطح کیفی نوازندگی روز دنیا، و همچنین در راستای ترویج و حمایت از موسیقی جدی، برگزیدگان این فستیوال را برای گذراندن مسترکلاس به عنوان جایزه جشنواره به فرانسه اعزام خواهند کرد و تمام هزینه های آنان را جشنواره بین المللی پیانوی باربد به پشتیبانی کارخانه پیانوی باربد برعهده خواهد داشت.»
 
جشنواره پیانوی باربد فستیوالی رقابتی است که با حمایت بخش خصوصی به صورت انحصاری بر روی نوازندگی پیانو تمرکز دارد و سال گذشته اولین دوره آن برگزار شد و با انتشار فراخوان، علاقه‌مندان را به شرکت در این مسابقه چند مرحله ای دعوت کرد؛ در ضمن مرحله نهایی داوری این فستیوال بر عهده پیانیست‌ها و استادان خارجی قرار داشت.

منبع : وب سایت موسیقی ما

دیدگاه‌ها

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. پیش از ارسال دیدگاه و یا پرسش، پیشنهاد می‌کنیم نظرات قبلی را مشاهده فرمایید و تا حد امکان از طرح سوالات تکراری خودداری فرمایید. کد HTML مجاز نیست.

فرم ورود

عضویت در خبرنامه