از میان عناوین

×

خطا

Passed variable is not an array or object, using empty array instead

كشفي بزرگ درباره موتسارت!

  • یکشنبه, 06 مهر 1393 ساعت 07:15
  • منتشرشده در اخبار
  • بازدید 3843 دفعه

چهار صفحه از نسخه اصلی سونات لاماژورموتسارت (شماره K331  كه موومان آخر آن به مارش ترك مشهور است)  با دست خط آهنگساز در بوداپست پیدا شده است.

 

 یك متخصص موسیقی،‌ در حین ورق زدن آثار دست نوشته به جا مانده از دوران موتسارت به طور اتفاقی متوجه می شود كه دست خط  چند صفحه  بسیار مشابه با دستخط موتسارت می باشد.

این كشف بزرگ از لامینور آغاز میشود!

تا پیش از پیدا شدن این صفحات، ما به آخرین صفحه از دست خط آهنگساز دسترسی داشتیم ولی حالا صفحات بیشتری را در اختیار داریم كه شامل واریاسیون 3 (‌لامینور)‌ از موومان اول تا میزان دهم تریوی موومان دوم می شود.

جالب است كه این دست خط تفاوتهایی با اولین نسخه منتشر شده دارد كه شامل خطوط اتصال، علائم دینامیكی و حتی برخی از نتها می شود.

Balazs Mikusi، معتقد است كه این صفحات چیزی را در خصوص برداشت ما از شخصیت موتسارت عوض نكرده است ولی به ما كمك می‌كند كه  به درك بهتری از  آنچه موتسارت به دنبال آن بود برسیم.

 

منبع : piano street

 

1 نظر

  • پیوند دیدگاه سارا پنج شنبه, 15 آبان 1393 ساعت 23:42 ارسال شده توسط سارا

    خیلی ممنون از سایت بسیار خوبتون منتظر مطالب مفید بیشتری از شما هستم.

دیدگاه‌ها

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. پیش از ارسال دیدگاه و یا پرسش، پیشنهاد می‌کنیم نظرات قبلی را مشاهده فرمایید و تا حد امکان از طرح سوالات تکراری خودداری فرمایید. کد HTML مجاز نیست.

فرم ورود

عضویت در خبرنامه